24 Ekim 2012 Çarşamba

Hiç Eksilmeyen Kelime!

 'Sevgili dost;
 Bana öyle bir kelime söyle ki, hiç eksilmesin' diye soruyor şair. Düşünüyorum ben de şimdi.Sahi neydi eksilmeyen kelime?
İsyanlarım geliyor aklıma nedense? Her şeye itiraz ettiğim ergenliğim geçiyor sıra sıra gözümün önünden. Hani kimsenin beni anlamadığı zamanlar...Feryadımın hayallerimi aştığı zamanlar.
Pişmanlık basıyor hemen ardından. İçime doğru bir acının aktığını hissediyorum hızlıca. Yüreğim titremeye başlıyor. Zaman geçiyor usulca.Büyüyorum ben de. Sahi neydi eksilmeyen kelime?
Hayatın içinden çıkıyorum sonra.Ağır ağır ilerliyorum işte. Zaman geçtikçe anlıyorum isyanlarımın manasızlığını! Bu defa da hayallerimin feryadımı aştığı zamanlar yaşıyorum düşündükçe...Büyüdükçe.
Sahi neydi eksilmeyen kelime?
...
Hiç eksilmeyen mi dediniz siz?İçi dopdolu olan kelime. Agzıma birlikte kalbimi de dolduran kelime!
...
Ateşler içinde yandığımda dudaklarından dökülen duayla feraha kavuşturanı eksiltmiyor işte hayat! Hani bütün isyanlarımı iltifat kabul edip, feryatlarımı en güzel güfte göreni eksiltmiyor iste hayat!  En sevdiğimi yemeği, bana sormadan beni mutlu etmek için yapanı eksiltmiyor işte hayat! Her bayram öyle ya da böyle bayramlıklarımı özenle hazırlayanı eksiltmiyor işte hayat!Kaç yaşına gelirsem geleyim,ellerinin arasında kalbimi özenle saklayanı ,uzaklardan kokumu duyanı eksiltmiyor işte hayat!
Sahi sen neyi sormuştun ey şair? Eksilmeyen kelime mi? İçimi yakıp kavuran hasretiyle birlikte adını andığım an huzura kavuşturan kelimeyi soruyorsun. Bildim ben ey şair. Annem'i soruyorsun sen. Hani ayaklarının altında cenneti kokladığım annemi soruyorsun. Anne olduğum halde onun yanında hala çocuk olduğum, dizlerine ihtyaç duyduğum cennet kokulu annemi soruyorsun ey şair! Bildim ben...Çünkü 'annem' benim için aslında hiç eksilmeyen kelime!
...
Ey şair çok uzaktayım ben şimdi. Sen selamımı ilet eksilmeyen kelimelerime olur mu? Bayramınızı kutluyor ellerinizden öpüyor dersin bir de. Hadi söyledim işte; eksilmeyen kelime...Anne!

2 yorum:

gunlukcugum dedi ki...

Tez vakitte kavusursunuz insallah canim benim...

Unknown dedi ki...

Insallah hepimiz kavusuruz annelerimize kisa zamanda:(